Arta

Lumea lui Rives

Îmi plac mult reclamele bine făcute. Cele care îmi trezesc o emoție, cum este spotul Coca-Cola de Crăciun, în care se aprind mii de luminițe pe muzica interpretată de Harlem Gospel Singers. Publicitatea este o artă, iar eu mă bucur de ea în special când mă pot regăsi în personajul poveștii de 50 de secunde.

Reclama pentru Internetul Orange I am Rives este aproape perfectă. Îmi place cum picură notele cântate la pian și cum se ridică, din când în când, zgomotul orașului. Dacă ascult doar fundalul sonor, imi amintesc de un desen animat al lui Shinkai Makoto, She and Her Cat: sunetul ploii, mașinile, vântul, ceasul deșteptător, vocile copiilor care se joacă în parc, aplauzele. Vocea, deși este puțin răgușita și ar trebui să îmi placă, îmi lasă o senzație ciudată: are un mod aproape feminin de a șuiera s-urile din “sunshine of the city” și de a rosti “plazza” sau “blog updates”. Îmi plac mult cadrele filmate de mână, imaginile suprapuse, zoom-ul pe fața unui personaj, focalizarea pe detalii (un semafor, o reclamă, două sticle de ketchup și muștar, un geam acoperit de stropi de ploaie).

Vor creste vânzările la Orange? Nu cred ca asta contează. Așa cum spunea Roshkatzika, serviciile companiilor de telefonie mobilă sunt cam la fel, o apă și-un pământ. Beneficiul Orange este unul de imagine tocmai prin faptul ca a validat normalitatea orășeanului dependent de tehnologie și a scos la iveală ce e mai bun în el.

2 Comments

  • Eu personal am si abonament Vodafone, si abonament Orange (asta din urma de la serviciu), deci comportamentul meu fata de produs nu s-a schimbat.

    Totusi, faptul ca o reclama mi se pare foarte frumoasa sau urata mi se pare un aspect important pentru imaginea produsului. Daca o mare firma isi permite o reclama proasta, inseamna ca ori au angajat un idiot la marketing, ori sunt foarte stransi cu finantele. Adica zgarciti. Adica ahtiati dupa profit. Adica indezirabili.

  • cred, totusi, ca o intrebare pertinenta ar fi si aceasta: “dupa ce ai vazut spotul, te-ai hotarat sa te muti de la vodafone la orange?”. daca nu te-ai hotarat sa faci asta, deci daca n-ai cumparat nimic de la orange, spotul lor ramane doar un filmulet artistic, excelent ce e drept, dar neproductiv. iar la evaluarea anuala a sefului de marketing de la orange, sefii lui or sa se uite daca au crescut vanzarile, nu daca au fost telespectatorii incantati. vorbesc din experienta 🙂

Leave a Reply