ArtaIdei

O nouă modă printre tocilare

Am văzut aseară filmul The Amazing Spiderman* și am observat un detaliu: personajul principal feminin, Gwen (Emma Stone) era o blondă super-sexy care, în același timp, era și cea mai buna din școală la științe. Ea făcea practică la Oscorp, avându-l ca mentor pe Dr. Connors, un mare cercetător în domeniul geneticii. O vedem într-un halat alb cuminte, dar cu fustă mini, dres cu adeziv și cizme înalte. Spre finalul filmului, mai descoperim și ca știe să prepare antidotul reptilian care va salva omenirea de la distrugere.

Asta mi-a amintit de spotul realizat de Comisia Europeana pentru a promova cariera în domeniul științific în rândul fetelor de liceu, “Science: It’s a Girl Thing”.

Ce urmărește acest spot ultra controversat? Citind pe internet diferite opinii, am aflat că principalul scop al campaniei este de a schimba imaginea stereotipală a omului de știință ciufulit, neîngrijit și urât, tocilarul clasei, cu una cool. Majoretele din promo-ul de mai sus par fascinate de felul în care aburul care emană în urma unei reacții chimice seamănă cu pudra de obraz. Este foarte distractiv modul in care “atomii” dintr-o machetă a unei molecule se transformă în mingiuțe.

La prima vedere, mie mi-a plăcut spotul și m-am amuzat. Este bine realizat din punct de vedere tehnic, iar asocierile dintre cele dou[ concepte sunt cel putin neobișnuite. Acum, însă, revăzându-l, mi-am dat seama că nu reflectă realitatea. Știința este sexy doar în campaniile de marketing. În realitate, este cu totul altceva. Dar despre asta într-un articol viitor.

*Dacă intenționați sa vedeți filmul The Amazing Spiderman, ar fi bine să mergeți la IMAX sau la un cinematograf 3D. Sunt niște super efecte speciale care se pierd pe laptop acasă.