Turist

Muzeul Științei din Londra

O veche problemă a școlii româneșți este faptul că elevilor li se cere să învețe mecanic informații și teorii, fără să le înțeleagă utilitatea și fără își dezvolte gândirea critică.

Am fost foarte încântată de Muzeul de Științe din Londra, plin de copii care se jucau la console și interacționau cu diverse instalații. Ei vedeau cum se aplică practic, în viața de zi cu zi, conceptele învățate la școală.

În imaginea din stânga, o mamă și fetița ei se jucau lângă un panou pe care scria: “Eșți că părinții tăi?” și învățau despre zestrea genetică. La alte console învățau despre fenotip și despre trăsăturile feminine și masculine și își puteau modifica înfățișarea.

În alt colț, copiii învățau că nu toți cei vaccinați sunt imuni la boală. Copiii trebuiau să joace un joc video cu o seringă care vaccina rapid oamenii. Dacă nu obțineau un scor satisfăcător și nu reușeau să acopere suficient din populație cu vaccinarea, apăreau acești doi manifestanți cu pancarte revoltate, care cereau un produs eficient și nu voiau să le fie irosit timpul.

Și asta nu e tot. Un întreg etaj era dedicat istoriei medicinei, iar scaunul stomatologic expus acolo semăna foarte bine cu cele din cabinetele de la etajul 3 din clinica universitară în care lucrez eu. Singura diferență era că vizita în clinica-muzeu intrarea nu este gratuită. Trebuie să dovedești că ești student sau pacient.

În fotografia principală, poate fi văzut primul computer din istorie, difference engine inventată de Charles Babbage, o mașinărie uriașă care știa să facă adunări și scăderi mai bine decât omul. Mai multe detalii pe pagina Science Museum din Londra.